2012/07/24

Bułgaria & Turcja ♥

Witam Was po ponad dwóch tygodniach rozłąki. W piątek ok. 22 zawitałam do Polski. Do mojego miasta dotarłam już w sobotę o 3 nad ranem. Od razu stwierdziłam, że się za nim stęskniłam. Opowiem Wam w dużym skrócie co porabiałam w Bułgarii i Turcji...


Do Bułgarii dojechałam 9 lipca ok. godziny 17, po 36 godzinach męczącej jazdy. Rozpakowałam się i 'poleciałam' na plażę, do której miałam 3 minuty. Po plaży czekała na nas(jechały ze mną moje dwie koleżanki i moja mama) pyszna kolacja i ciepły basen.Kolejne dni spędziłam podobnie, lecz każdego dnia, szczególnie pod wieczór czekały na mnie miłe niespodzianki...




10.07 byłyśmy zapoznać się z miejscowym terenem ;d, a 11 lipca, w nocy 'poleciałyśmy' na dyskotekę - "Disco Orange". 12 luly odwiedziłyśmy Nessebar - zabytkowe miasteczko Tureckie wpisane w 1983 roku na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Miasto zostało założone ok. 3000 lat temu przez społeczność tracką. Większa cześć zachowanych budynków w Nessebarze pochodzi z przełomu XI-XIV wieku i wszystkie są wykonane w typowym cerkiewnym stylu. Na jego terenie znajdują się stare łaźnie tureckie, ponadto znajdziecie tutaj kilkanaście cerkwi. Miastu nadają uroku wąskie uliczki, małe placyki, źródełka wody, wszystko tonące w kwiatach i zieleni. Niestety miasto mocno się skomercjalizowało i czasem trudno oderwać wzrok od licznych straganików sklepików, aby spojrzeć w górę i podziwiać architekturę Nessebaru.






Nastał piątek 13-ego. Po mile spędzonym dniu, wieczorem wyruszyłyśmy do Istambułu, do Turcji, byłyśmy tam rano kolejnego dnia (14 - lipiec). Bardzo miło wspominam ten dzień, widziałam wiele zabytków, świątyń,targów,sklepów itp. Płynęłam również statkiem po cieśninie Bosfor. Jednak najbardziej ucieszyłam się z widoku pewnego kochanego mężczyzny ;*.... Dzień w Turcji minął wspaniale. Całą noc wracałyśmy z tego cudownego miasta i rano byłyśmy już w Bułgarii. 

 Błękitny Meczet w Istambule.
 Bosfor - cieśnina łącząca Morze Czarne z Morzem Marmara.
 Chwile szczęścia którymi się cieszymy, przychodzą niespodziewanie. To nie my je chwytamy, ale one nas chwytają.

 Kryty Bazar - największy bazar znajdujący się w Istambule. Jest to piętnastowieczne targowisko. Można tu znaleźć wiele kolorowych i prześlicznych pamiątek, a także dobrze zjeść w jednej z licznych restauracji lub wybrać się do meczetu.

15 lipca płynęłyśmy statkiem pirackim, zjeżdżałyśmy zjeżdżalnią wprost do M.Czarnego. Po powrocie spędziłyśmy czas przy hotelowym basenie.
16,17,18 lipca były to dni błogiego lenistwa i wieczornego szaleństwa: dyskoteki, kluby i kino 5D.
19 lipca trzeba było się pożegnać z cudowną malowniczą Bułgarią....Droga powrotna była krótsza ... trochę - zamiast 36 godzin tylko lub aż 32.




Do następnej Kochani !

30 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia świetne wakacje pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe, mnie ciekawi ten ukochany mężczyzna... któż to..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym mężczyzną jest Pan z 12 i 13 zdjęcia ;)...

      Usuń
  3. śliczne te zdjęcia masz <3 !

    OdpowiedzUsuń
  4. Great Photos. I follow your Blog now.
    Please follow me.

    dramaticmode.blogspot.it
    A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia <3 i fajny blog ^^ Chętnie zaobserwuję ;) proszę o to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cuudne zdjęcia ;)

    Obserwuje i liczę ne rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super blog!! Obserwuję!!
    Zazdroszczę podróży!!Tyle nowych znajomości, wspomnień...

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej ale Ci zazdroszczę takich wakacji...

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny blog.
    Boskie zdjęcia

    Zapraszam do mnie :D
    www.marika-maarika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. zazdroszcze :)
    Proszę zajrzyj do mnie zaoberwuj skomentuj ja zrobię to samo ! ♥ www.oliwiaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne wakacje zazdroszcze ..<3;*
    wpadnij <33

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tez chcę tam ♥
    Jak Ci zazdroszczę :)
    Fajne wakacje :)

    Obserwuję i liczę na rewanż:
    http://monarc-en-prive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie to śmieszne... Też 9 poleciałam do Bulgarii, do plaży miałam 3 minuty (właściwie musiałam tylko zjechać windą na dół i już :D) również byłam w Nesebarze ale do Istambuł juz nie pojechałam :)
    Zapraszam do mnie
    nomivida2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia!
    Widać, że wyjazd udany. :D

    http://lilianka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne zdjęcia, zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. heh ja z kolegi wróciłam w sobotę z UK, ale chętnie bym i tam pojechała :3 :)
    dodaję do obserwatorów i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jakie śliczne zdjęcia ;) po prostu przepiękne <3

    magdalenstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. oo ja jadę do Bułgarii ;)
    świetne fotki ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudne zdjęcia ;)
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie niedługo notka z Pałacu w Mosznej ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham to jak piszesz, i świetnie wyglądasz Kochana:)
    Oczywiścię dodaje do obserwowanych:) Buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zdjęcia :) W Bułgarii nie była i raczej się nie wybieram, ale za to w Turcji jestem zakochana po uszy :)

    Pozdrawiam!
    DaisyLine

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze opinie. Dlatego zawsze staram się na nie odpowiadać. Na pewno gdy zostawisz swój komentarz zajrzę do Ciebie, a jeśli dodasz mnie do obserwowanych sprawisz mi tym wielką przyjemność.