2013/12/15


PIERNICZKI ŚWIĄTECZNE CZYLI AMATORSKO, ALE Z PASJĄ !


W końcu nadchodzą moje ukochane święta. Ale tak naprawdę najlepszy czas to ten przed samymi świętami. Szukanie prezentów, słuchanie świątecznych piosenek, porządki, czas oczekiwania i oczywiście pieczenie pierników i pierniczków. Uwielbiam ich zapach, który roznosi się po całym domu, od podłogi aż po sufit! Wtedy naprawdę czuję już nadchodzące święta. W tym roku udało mi się zmobilizować i upiec pierniczki odpowiednio wcześnie.Dzisiejsze pierniczki są dość słodkie same w sobie, nie potrzebują już lukru, czy polewy, ale mimo to ja postanowiłam swoje pierniczki przyozdobić.

Pierniczkowy szał zaczynamy!


 Składniki:
- 0,5 kg mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 10 dkg orzechów
- 4 łyżeczki cukru waniliowego
- 20dkg cukru pudru
- 2 jajka
- 2 łyżki mleka
- 15 kropli aromatu cytrynowego
- 1 przyprawa korzenna
- 250 gram miękkiego masła 


Ciasto zagnieść na jednolitą masę. Rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. Wykrawaczkami wyciąć pierniczki. Wycięte piernik piec na blaszce wyłożonej papierem oraz posmarowanej masłem w temperaturze 200 C przez 10 minut.  Po wystudzeniu można polać pierniki czekoladą i przyozdobić posypkami.



SMACZNEGO!


75 komentarzy:

  1. Mniam. <3 Wyglądają pysznie. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. LOVELY these photo's ...... ypur cookies looks very delicious Malwina.

    You can send them to me

    Pozdrawiam, Joop

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają jak z bajki ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. ale pierników! :D Moje jeszcze nie zrobione.. :(
    Ale efekt końcowy super!

    OdpowiedzUsuń
  5. mam nadzieje, że przyniesiesz mi chociaż jednego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam taki zamiar, ale żaden się nie uchował :( :*

      Usuń
  6. śliczne pierniczki :) ślicznie je ozdobiłaś! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam! jakie pyszności! :D
    rewelacyjny post :)

    OdpowiedzUsuń
  8. gdybym ja tak mogla jesc takie rzeczy :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Urocze , chyba najwięcej frajdy jest ze zdobieniem tych pierników .

    OdpowiedzUsuń
  10. So yummy ^^

    NEW POST...

    http://www.gagcloud.com/2013/12/foymall-necklaces.html

    OdpowiedzUsuń
  11. swietnie wygladaja! ja na swieta bede robic ciasteczka kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale urocze są udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wyszły :) I pewnie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prezentują się ślicznie i baaardzo apetycznie <3 <3 <3

    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  15. smakowicie wygladaja ;) ja jestem ogromnym przeciwnikiem pieczenia i gotowania, ale rownie wielkim sympatykiem jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszą być pyszne ! Uwielbiam pierniczki !

    Pozdrawiam :-)

    Magda

    http://misskitin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż mi ślinka cieknie. Ja dopiero na piątek zaplanowałam pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają wspaniale! Chyba też kupię w tym roku te lukrowe pisaki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ślicznie dziękuję za komentarz, czekam na kolejny post na twoim blogu:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Delicious! Kisses.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają przepysznie, aż chce się ukraść jednego ;-) Sama jeszcze nigdy nie piekłam pierniczków, może za rok gdy zainwestuję w nowy piekarnik, bo mój piecze sobie jak mu się chce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo ładnie je przyozdobiłaś! ;-) sama planuje w tym tygodniu zrobić takie ciasteczka ;-))
    buziaki ;-) !!
    http://neffii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. ja tez piekłam i dopiero teraz są miekkie i na prawde zjadliwe :)hhahha pięknie je ozdobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  24. bajecznie wyglądają! pozdrawiam:*)

    OdpowiedzUsuń
  25. This looks so yummy. Great post, those cookies look beautiful and very yummy! I like your blog. Would you like to follow each other? I am your new follower in GFC # 383. Hope you can stop at my blog and follow me back ;o)
    Olga
    www.impromp-two.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. jeśli Twoje są amatorskie to nie wiem jak określić moje brzydale :P wyglądają smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniamiiii;d Smakowicie wyglądają :)) Fajna sprawa z tymi pisakami...

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow, wyglądają mega, mega apetycznie! Bardzo fajnie tu u Ciebie, obserwuję :):)

    OdpowiedzUsuń
  29. Już dawno jestem po pieczeniu pierników ;) Nie cierpię ich przyozdabiać, badźgać się z tym, brudzić, a ile z tym roboty! A gdy pomyślę, że i tak wolę te niepomalowane, bo mi bardziej smakują (nie przepadam za zbyt słodkim lukrem) to aż żal serce ściska. Pozdrawiam gorąco! ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Smacznie wyglądają. Ładnie je ozdobiłaś, na przedostatnim zdjęciu są takie kolorowe :)
    U mnie w klasie koleżanka upiekła i częstowała każdego takimi pierniczkami

    OdpowiedzUsuń
  31. Przede mną dopiero pieczenie pierników, więc Twój przepis mi się bardzo przyda :)

    Zapraszam : pp-popolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. mniam! świetnie wyglądają, pewnie tak samo smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ale ślicznie ozdobione. Bardzo przytulnie na tym Twoim blogu :)

    http://eryka-happinness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakie śliczne pierniczki! Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny :) http://goszadesign.blogspot.com/2013/12/sliczne-swiateczne-pierniczki-doskonay.html

    OdpowiedzUsuń
  35. O mniam ale pysznie wyglądają : Zapach pierniczków najbardziej kojarzą mi się ze świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wyglądają cudnie :) Ja sama zabieram się jutro za pieczenie pierników.
    Pozdrawiam ;*
    http://stylevitaemeae.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja jutro będę piec pierniczki z Mamą :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Mniam mniam wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny blog-obserwuję <3 Pierniczki wyglądają przesłodko.
    Zapraszam do mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. jakie śliczne te pierniczki !

    OdpowiedzUsuń
  41. chyba też musze się zabrać za robienie pierniczków :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ślicznie ozdobiłaś pierniczki. Radosnych Świąt życzę !

    OdpowiedzUsuń
  43. jeej sama chyba takie zrobię :)
    przy okazji świetny blog! :)
    może obserwacja za obserwację? Jeśli tak, to zacznij i napisz mi pod najnowszym postem komentarz i od razu daj znać, że zaobserwowałaś :*

    OdpowiedzUsuń
  44. Wyglądaja przepysznie <3
    Have a very fashionable Christmas !
    xoxo
    http://pandamone.blogspot.com/2013/12/slavic-soul.html

    OdpowiedzUsuń
  45. Robię swoje pierniczki z podobnego przepisu, ale trochę inaczej ozdabiam. Zawsze kupuję lukier, białą czekoladę, różne gwiazdki i posypki ^^. Im słodsze tym lepsze. Uwielbiam dekorowanie pierniczków, od razu chce się je jeść.

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam pierniczki :) Ja jutro jadę do rodziców na pyszności, mamcia pewnie się jak zwykle postarała :)

    OdpowiedzUsuń
  47. ale Ci pieknie te pierniczki wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Pysznie wyglądają! Uwielbiam pierniczki :33

    OdpowiedzUsuń
  49. mniam mniam wyglądają cudownie! Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  50. Dzięki za odwiedziny i miły komentarz! Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  51. Wyglądają przepysznie ! Zjadłabym wszystkie ! :D
    Pozdrawiam ! :* :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Przepysznie wyglądają te pierniczki.
    Dziękuję za odwiedziny.

    Życzę Ci, aby prowadzenie bloga sprawiało Ci coraz więcej satysfakcji! :* Wesołych Świąt! :D

    http://veronikaisaddicted.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze opinie. Dlatego zawsze staram się na nie odpowiadać. Na pewno gdy zostawisz swój komentarz zajrzę do Ciebie, a jeśli dodasz mnie do obserwowanych sprawisz mi tym wielką przyjemność.