2014/06/14

Fotorelacja z wyjazdu do Czech


Wróciłam... Wróciłam z trzydniowej wycieczki do Czech. Wróciłam z pięknych czeskich miasteczek, wspaniałych widoków, ulic zapełnionych mimami, wspólnego śniadania i wieczornych śmiechów. Czas biegł szybko nie pytając mnie w ogóle o zdanie, czy chcę, aby tak szybko mi umykał. Dopiero pakowałam się na wyjazd, a teraz walizka leży już w moim pokoju i wciąż czeka na rozpakowanie.
Pierwszy dzień spędziłam w Libercu. Miałam okazję zwiedzić majestatyczny Zamek Frýdlant Stanowi on ciekawe połączenie dawnego średniowiecznego gotyckiego zamku i renesansowego pałacu. Znajduje się on w północnych Czechach. Jego historia sięga XIII wieku, kiedy to za panowania ówczesnego króla Czech Przemysła Otokara II wzniesiony został tu pierwszy gród warowny. Na przestrzeni wieków zamek był wielokrotnie przebudowywany i rozbudowywany. Przez kilka stuleci warownia należała do możnej rodziny von Biebersteinów, a po bezpotomnej śmierci ostatniego przedstawiciela rodu w 1558 roku przeszła w ręce rodziny von Redern. W późniejszym czasie właścicielem zamku był wybitny czeski wódz i polityk z okresu wojny trzydziestoletniej książę Albrecht von Wallenstein (1583-1634).
Mimo że warownia była wielokrotnie oblężenia i atakowana, przetrwała bez większych zniszczeń do czasów obecnych. Dla zwiedzających udostępnione są bogato umeblowane wnętrza, wspaniała galeria obrazów oraz kolekcja zamkowych militariów (niestety w środku nie wolno robić zdjęć).
Po kilkugodzinnym zwiedzaniu zamku wylądowałam na Rynku w Libercu. Pierwszy ratusz w Libercu postawiono przy dzisiejszym rynku staromiejskim w latach 1559-1603. W 1801 roku w wieżę trafił piorun i jej część strawił ogień, konieczna była odbudowa. Po wybudowaniu nowego ratusza w 1894 roku odbyła się uroczystość pożegnania starego budynku i rozpoczęła się jego rozbiórka, która trwała cztery tygodnie. Aby zachować stary ratusz w pamięci mieszkańców na rynku zaznaczono ciemniejszą kostką zarys jego murów.
Niebawem pojawi się kolejny post z fotorelacją, z kolejnych dni spędzonych w Czechach. :)


Pozdrawiam Malwina


16 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia :) Fantastyczna architektura :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam Czechy <3
    Zapraszam do mnie na letnią wyprzedaż szafy: Klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo interesujący blog, ciekawe notki, aż chce się czytać :)
    Ja dopiero zaczynam z blogowaniem dlatego z góry przepraszam za spam: http://1000sposobowjakbycpiekna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za starymi budynkami ale te są wyjątkowo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Slicznie tam :) planuje pojechac do czech... Moze w przyszlym roku mi sie to uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjecia ;)

    Zapraszam http://amazing-mode.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie super dziewczyny! Ja w Czechach zazwyczaj byłam tylko przejazdem, a szkoda :c Zapraszam na nowy post ♥ Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju, jakie cudowne miejsca! Aż mnie wykręca z zazdrości. Cieszę się, że dobrze się bawiliście, zresztą tak jest zawsze na takich wycieczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciesze się, że wpadłaś na mojego bloga dzięki instagramowi :) Dzięki temu i ja wpadłam na Twój :) Obserwuję i pozdrawiam ciepło!
    Zdjęcia są rewelacyjne :) Aż zachciało mi się zwiedzania :D

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne zdjęcia :)
    zapraszam do mnie : http://madame-venus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze chciałam zobaczyć Czechy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne dziewczyny piękne chłopaki! :D

    Cudowne widoki szczególnie zamek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia ;))
    uśmiechaj się często, masz piękny uśmiech ;))

    http://fashion-styleeee.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. piękne zdjęcia!

    http://drozdzikz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze opinie. Dlatego zawsze staram się na nie odpowiadać. Na pewno gdy zostawisz swój komentarz zajrzę do Ciebie, a jeśli dodasz mnie do obserwowanych sprawisz mi tym wielką przyjemność.