2014/08/19

Mój wakacyjny Paryż

Powracam... po wakacyjnym lenistwie, podróżach, wycieczkach w 'nieznane' croissantach na śniadanie, a Wieży Eiffla na dobranoc. Całkiem niedawno wróciłam ze stolicy mody i miłości, mowa oczywiście o Paryżu. Mody w Paniach paryżankach to ja nie widziałam, natomiast Panowie paryscy mają lepsze wyczucie stylu. Moim zdaniem jest to miasto mody męskiej i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że Polki mają lepsze wyczucie stylu. Moją uwagę natomiast przyciągnęły czarnoskóre kobiety, których ubiór był elegancki i zawsze perfekcyjnie dopasowany, z wielką przyjemnością na nie spoglądałam:).
Pierwszy dzień.
Zwiedzanie zaczęliśmy od przystanku na platformie widokowej, z której jest doskonały widok na najbardziej znany obiekt architektoniczny Paryża - Wieżę Eiffla. To było właśnie pierwsze zetknięcie z Paryżem, doskonałe i idealne, lepiej sobie tego nie mogłam wyobrazić. Wieża ma 324 metry, około 81 pięter w typowym budynku. Jej wysokość zmienia się o 18 cm w zależności od temperatury. Wjazd na drugie piętro kosztuje 9,5 euro, natomiast wjazd na szczyt ok. 15,5 euro (młodzież). Jedynym minusem są kilometrowe kolejki, w których czeka się 1,5h. Warto więc wcześniej wykupić sobie bilety wstępu :)
Kolejnym naszym punktem była Bazylika Sacré-Cœur (Bazylika Najświętszego Serca) – kościół na szczycie wzgórza Montmartre w Paryżu. Kiedy w 1870 roku wybuchła wojna francusko-pruska, dwaj francuscy przemysłowcy przysięgli sobie, że jeżeli po wojnie ujrzą Paryż takim samym, jak przed wojną, to wybudują bazylikę ku czci Serca Jezusowego. Gdy rok później po zakończeniu działań zbrojnych okazało się, że Paryż został nietknięty, przemysłowcy postanowili wypełnić swoją obietnicę. Jej kopuły mają wysokość 79 metrów, a wieża północna 83 metry. W owej wieży znajduje się najcięższy dzwon w Paryżu (19 ton), jego serce waży 500 kg. Ze szczytu kopuły można oglądać panoramę Paryża i widok na tereny oddalone o 30 km. Bazylika jest otwarta codziennie w godzinach 7.00-23.00.
Spacerując dalej malowniczymi uliczkami Paryża, dotarliśmy na wzgórze Montmartre – historyczna dzielnica Paryża - jej centrum stanowi Placu de Tertre, gdzie spotkać można wielu artystów i malarzy, którzy chętnie rysują portrety turystów. Przez długi okres dzielnica ta stanowiła centrum cyganerii artystycznej Paryża. Pod koniec XIX wieku wzgórze zostało przyłączone do Paryża co spowodowało jego szybki rozwój. 
Kolejnym miejscem wartym zobaczenia jest Plac Pigalle - dzielnica w Paryżu. Znana jest we Francji i na całym świecie z tego, że do 1946 roku istniały tam liczne domy publiczne, "hotele na godziny". Aktualnie znaleźć tam można lokale "peep-show" sex-shopy i tym podobne przybytki. Jest jedną z najsłynniejszych w świecie "dzielnic czerwonych latarni".
W dzielnicy Pigalle znajduje się także teatr Moulin Rouge ("Czerwony Młyn"), od ponad stu lat ekscytujący publiczność występami o zabarwieniu erotycznym. Plac Pigalle na trwałe zapadł w polszczyźnie i w polskiej kulturze masowej dzięki hasłu "W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle", którym posługiwali się francuscy antyfaszyści w bardzo popularnym polskim serialu filmowym "Stawka większa niż życie"; odzewem było "Zuzanna lubi je tylko jesienią".
Ostatnim punktem naszego zwiedzania był Łuk Triumfalny....
Z drugiej strony łuku można było zobaczyć Pola Elizejskie - reprezentacyjna aleja Paryża, łącząca plac Zgody z placem Charles'a De Gaulle'a, na którym znajduje się Łuk Triumfalny. Pola Elizejskie rozciągają się na odcinku 1910 metrów w VIII dzielnicy, w północno-zachodniej części centralnego Paryża. Pola Elizejskie z licznymi teatrami, restauracjami, kinami i ekskluzywnymi sklepami są miejscem często odwiedzanym przez turystów. W pobliżu znajduje się Pałac Elizejski z ogrodem.
A wracając metrem do hotelu, naszym oczom ukazały się takie widoki...


 Pozdrawiam cieplutko - Malwina




32 komentarze:

  1. przepiękne miasto! zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham to miasto! byłam tam tylko raz ale zapamiętam na całe życie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale zazdroszczę! Chetnie sama wybralabym się do Paryza <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Paryż to czarujące miasto ! :) W następne wakacje planuje tam pojechać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wycieczka do Paryża to moje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cholernie zazdroszczę, a zdjęcia są przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ Ci zazdroszczę tego wyjazdu! ;)

    P.S. W wolnej chwili zapraszam do mnie na nowy post. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne zdjęcia :)
    Marzy mi się zwiedzenie Paryża :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia ,zazdroszcze wyjazdu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam w Paryżu ale z chęcią wróciłabym tam jeszcze raz :).
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. wow! z tego co widzę Paryż jest przepiękny :)
    czekam na kolejną fotorelację i zapraszam do mnie na nowy outfit! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. na wierzę Eiffla wspinałam się na pieszo! i było to nie lada wyzwanie:) fotorelacja cudowna! wspomnienia pozostaną na pewno na długo:)

    OdpowiedzUsuń
  13. na wieżę Eiffla wspinałam się na pieszo! i było to nie lada wyzwanie, ale zapamiętane już do końca życia:) widzę, że wyjazd się udał, a pamiątek jest mnóstwo!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wspaniałe, kolorowe zdjęcia, a Ty idealnie pasujesz do tego Paryża ;-D

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne zdjęcia! Absolutnie oddają niesamowity klimat Paryża, aż buzia sama się uśmiecha :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow cudowne są te zdjęcia ! Zazdroszczę Ci podróży do tego pięknego kraju, tam jest tak magicznie.. ah marzenia :D Widać, że miło spędziłaś czas. A na te przysmaki z ostatnich zdjęc się skusiłaś ?:P

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe zdjęcia, zapierające dech w piersiach widoki :)
    Nigdy nie byłam w Paryżu, ale mam nadzieję, że kiedyś będzie mi dane, bo widać, że na prawdę warto :)
    Widać, że wyjazd udany, buźka uśmiechnięta-czego chcieć więcej :) hehe
    pozdrawiam :) Daria

    OdpowiedzUsuń
  18. woow, widać, że wycieczka udana Malwinko :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Paryż jest cudowny! Ostatnio byłam tam 10 lat temu... Świetne zdjęcia :-)

    Pozdrawiam :-0

    OdpowiedzUsuń
  20. nie byłam w Paryżu :)widzę, że to piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  21. przepiękne zdjęcia :)
    To był cudowny wyjazd :) z tego co czytam i widzę

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nigdy nie byłam w Paryżu, ale widać, że wycieczka się udała.
    Śliczne zdjęcia. Tak patrzę na te przysmaki i chyba nigdy bym ich nie zjadła.

    MÓJ BLOG:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne zdjęcia i fantastyczny strój!

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapraszam do siebie
    Fotograf na Mazurach
    www.szemrajfotografi.pl
    http://szemrajfotografi.blogspot.com
    http://weddingsszemraj.blogspot.com
    http://www.maxmodels.pl/fotograf-szemraj.html
    :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zazdroszczę wyjazdu, jesteś piękna !

    Dodaje do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale zazdroszczę! Najpiękniejsze wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale Ci zazdroszczę! Paryż- moje marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny Paryż... CUDO! Uwielbiam patrzeć na zdjęcia stamtąd... :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze opinie. Dlatego zawsze staram się na nie odpowiadać. Na pewno gdy zostawisz swój komentarz zajrzę do Ciebie, a jeśli dodasz mnie do obserwowanych sprawisz mi tym wielką przyjemność.