2017/08/11

Dietetyczne brownie z fasoli !

Witajcie, mam dla Was dzisiaj banalnie prosty przepis na zdrowe brownie z czerwonej fasoli. Przed nami weekend, oraz ciąg dalszy wakacji..... wizyta u babci, cioci, czy  może odwiedziny u znajomych, a Wy akurat jesteście na diecie? To ciacho idealnie się sprawdzi! Zrobicie je bardzo szybko, a w dodatku zaskoczycie znajomych, że coś zdrowego niekoniecznie musi kojarzyć się z czymś niesmacznym czy wręcz niejadalnym. Z pewnością znajomi nie uwierzą, że w Brownie znajduje się fasola, a ponadto tego jest głównym składnikiem !🎂🍮

Składniki:


(na jedną formę, ciasto nie rośnie znacznie)
• 2 puszki fasoli czerwonej (240g po odsączeniu) – dokładnie przepłukujemy ją letnią wodą na sitku
• 2 dojrzałe banany
• 4 jajka
• 3 łyżki oleju kokosowego
• 3 łyżki kakao
• 3/4 szklanki ksylitolu (lub innego słodzidła, wedle uznania)
• Łyżeczka proszku do pieczenia

Polewa:


• 1 tabliczka gorzkiej czekolady (im więcej kakao tym lepiej)
• 1/4 szklanki mleka
• 2 łyżki kakao

Przygotowanie:


Przygotowania zaczynamy od nastawienia piekarnika na 180°C, aby później nie zapomnieć. Kolejnie płuczemy fasolę bardzo dokładnie na sitku. Przesypujemy ją do miski i dodajemy: banany, kakao, jaja, olej, proszek do pieczenia i ksylitol. Wszystkie składniki bardzo dokładnie blendujemy (ja użyłam blendera ręcznego) na gładką masę – to bardzo ważne, gdyż zapobiegnie łamaniu się gotowego ciasta. Zalecam blendować ok. 5-7 minut. Gotową już masę przelewamy do formy i pieczemy przez 40-60 minut. Pod koniec pieczenia przygotowujemy na patelni polewę rozpuszczając czekoladę i mieszając ją z kakao i mlekiem. Gotowe ciasto polewamy polewą i ozdabiamy owocami (wedle uznania, ja użyłam truskawek). Najlepiej smakuje po przestaniu kilku godzin w lodówce. Smacznego ! 😉😉


Pozdrawiam,

Malwa♡



6 komentarzy:

  1. Ciekawie to wygląda :P Chętnie kiedyś wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielokrotnie słyszałam o użyciu fasoli do słodkich ciast. Nigdy mnie to nie przekonywało, aczkolwiek kiedyś się skuszę! Wygląda smacznie.
    Pozdrawiam, Wiktoria :)

    ipstryk26.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Również robiłam kiedyś to cisto, jest pyszne i wcale nie czuć fasoli ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie wygląda, trochę jak tarta wygląd. A co do tego owocu co jest na wierzchu to jakoś nie słyszałem.

    Świetny post.

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze opinie. Dlatego zawsze staram się na nie odpowiadać. Na pewno gdy zostawisz swój komentarz zajrzę do Ciebie, a jeśli dodasz mnie do obserwowanych sprawisz mi tym wielką przyjemność.